sunnuntai 19. tammikuuta 2014

Pakkasenpurema


Tämän viikon aikana olen täysin hurahtanut nuorisokielellä mummoiluun aka neulomiseen. Olen aina ollut huono siinä ja vannonut että minusta tulee tulevaisuudessa huono mummo, koska en oskaa neuloa  villasukkia tai mitään muutakaan  mikä vaatii muutakin kuin  oikean ja nurjan luomista :D 
Nyt kuitenkin olen ihan  koukussa tähän harrastukseen. Kaikki lähti siitä kun muistin yhden kanssaharrastajan tehneen säärystimet omalle ponilleen  about vuosi sitten, yritin tuolloin tehdä mohairlangasta itsekkin, mutta se ei menny todellakaan niinkuin strömsöössä
.Tämän viikon  aikana  päätin yrittää uudestaan ja niin Lorena sai itselleen söpöt säärystimet, mielestäni niistä tuli minun tekemikseni oikein söpöt.

Valmiit säärystimet


Näitä tosiaan tuli himo tehdä ja päätinkin että teen myös  tulevalle  ponitytölle omansa molemmissä väreissä. Niin ja löysin kaupasta nyt myös Lorenalle  tätä samaa pikkulankaa sini-turkoosissa värissä,joten  säärystimien massatuotanto tulee jatkumaan : D!

Lahjaksi menevä säärystin , näitä tarvitaan vielä 3 lisää
Kyselin hellulta   kun hänen Yuli'nsa saapui jo hänelle että millaiset ponijalat tällä on, koska halusin tehdä etukäteen  omalleni säärystimet myös että on jotain vaatetta kun  tyttönen saapuu, mutta helluni  mun ei osannut sanoa eikä pystynyt mittailemaan kun ei ollut mittanauhaa, Tuo kyllä arveli että  adamellille tehdyt menee myös tälle ponitytölle.  Siitä lähti sitten idea että teenpä tälle lahjaksi kokeilu säärystimet! Saa nähdä milloin saan valmiiksi, tuon "rungon" tekeminen vaati 8-tunnin koulupäivän ja koristelu 30min kun itse väänsin neljästä  kappaleesta tuon rusetin.


Pyrähdin ulkona  järkyttävän kylmässä ilmassa  ihmettelemässä ilmiötä nimeltä valo, yleensä näen valoa vain  ikkunan läpi koulussa. Niin jos ihmiset antaa pitää sälärit auki, yleensä aina joku vinkuu että laittakaa ne kiinni kun aurinko paistaa silmille.


Lisää säärystin kuvia koska olen vain niin tyytyväinen niihin








Loppuun vielä pikkupäivitys tämän vuoden nukkesuunnitelmista.
Listasin ajatukseni  tähän malliin:

1."Lelli ja hemmottele"
-Tarkoituksena olisi keskittyä nykyisiin nukkeihin ja niiden "tarpeisiin"

2. Päivitä nuket
-Tämä liittyy yllämainittuun lellimiseen. Tarkoituksena olisi ostaa kaikille  vähintään uretaani silmät. Ja mahdollisesti vaihto/vara peruukkeja ja käsiä. Käsiä onkin tulossa itseasiassa joten check ~

3.Korjaa peuratyttö 
-Yksi nukeistani on epäkunnossa, minulle sattui pieni onnettomuus sen kanssa kun tutkin  oudon näköistä jointtia ja jalkaterä irtosi ja  jäi minulle niin sanotusti käteen. Helppo seon korjata, liimata vain jalkaterä paikoilleen ja ostaa pienet s-koukut kun ne puuttuivat jostain kumman syystä nukelta kokonaan. Tyttö tarvitsee lisäksi uuden meikin ja peruukin jotta saan siitä mieleiseni.

4. Tee itse
- Yritän tänä vuonna tehdä mahdollisimman paljon itse nukeille mm.vaatteita, jotta kehittyisin ompelussa,sekä säästäisin  rahaa. Ja tulevaisuudesssa  voisin lopettaa kokonaan vaatteiden ostamisen  kun olen tarpeeksi hyvä. Ensi viikonloppuna ainakin tulen saamaan erillaisia kaavoja nukeille kun kaverin suostui  tekemään minulle tarvittavia kaavoja.

5. Nukkeja
- Kun tilasin jouluna yulin niin ajattelin etten tänä vuonna enää osta uutta nukkea, jotta keskittyisin nykyisiini täysin. No tämä meni jo reisillle. Minulla liikkuu kotona Lorenan entinen pää tyhjänä, olen haaveillut sille omaa kroppaa, koska pää on niin kaunis ja sitä rataa. Nyt sitten kohdalle osui hyvä tilaisuus saada sille oma kroppa ja luoda päälle uusi hahmo. Joten minulla on nyt osamaksussa soomin little gem kroppa.
Elikkä se siitä  nukettomasta vuodesta yrityksestä :D

Siinä oli pääkohdat mitä mietiskelin ja toivottavasti näissä myös pysyn..katsellaa sitten joulukuussa että toteutuiko lista.~

Dollover





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti